Søk
Hva ser du etter?
t
Søk
Min side
Meny
Min side
Lukk
Lektorstudentene
Bli medlem
Kontakt oss
Lektorbladet
Juridisk talt
Tema
Kompetanse i skolen
Elever fortjener lærere med faglig fordypning i fagene de underviser i.
Arbeidstid
Arbeidstidsavtalen må skjerme tid til undervisning og for- og etterarbeid.
Etter- og videreutdanning
Alle lærere og lektorer må få rett til etter- og videreutdanning.
Bedre lektorlønn
Skal flere elever få kompetente lærere, må lektorene få et lønnsløft.
Slik vil vi styrke eksamen og vurdering
Norsk Lektorlag vil ha rettferdige vurderingssystemer som likebehandler elevene.
Ytringsfrihet i arbeidslivet
Ansatte har vid og omfattende ytringsfrihet om arbeidsplassen.
Vold på arbeidsplassen
Vold og trusler i skolen er et alvorlig arbeidsmiljøproblem.
Forside
korona
korona
korona
Norsk Lektorlag mener
Høringsuttalelse om forlengelse av midlertidige lover om tilpasning av opplæringsloven i forbindelse med korona
Norsk Lektorlag mener
Norsk Lektorlags forslag til revidering av smittevernarbeidet i skolen
Arbeid
Slik håndterer du merarbeid under korona
Korona gir lærere mye ekstraarbeid. Hva gjør du hvis du har merarbeid over tid?
Juridisk talt
Ikke en avtale for unntakstider
Offentlig ansatte lærernes rettslige stilling i koronapandemien handler mye om plikter og lite om rettigheter. Arbeidstidsavtalen er laget for en normalsituasjon.
Juridisk talt
Hjemmekontor – fra 10 til 100 prosent på én dag
Lektorer har til alle tider jobbet mye hjemme, men inntil nylig var det bare 10 prosent av undervisningspersonalet som hadde hjemmekontor som en fast ordning. Nå er hjemmekontor et pålegg og en dyd av nødvendighet.
Norsk Lektorlag mener
Høringsuttalelse om midlertidige forskrifter med hjemmel i koronaloven
Merknader til § 3 Opplæringslovas anvendelse.
Tillitsvalgt
Råd til tillitsvalgte under koronakrisen
Norsk Lektorlag har tatt opp med KS en del problemstillinger tillitsvalgte har meldt inn under koronakrisen. Her er våre råd til de tillitsvalgte:
JavaScript is disabled on your browser. Please enable JavaScript or upgrade to a JavaScript-capable browser to use this site.